Revista “Maestra Infantil” Nº19
Artigo: Educación Especial e Integración.
Desorden deficitario de la atención. Prof. Marcela Gómez.
1.Explicación do artigo, por medio dun breve
resumo, xa que contiña moita información:
O Desorde deficitario da atención/hiperactividade
(AD/HD) foi nomeado así pola Asociación
Americana de Psiquiatría en 1994. A pesar disto, moitos especialistas o seguen
denominando ADD, nome dado en 1980.
Existen tres subtipos de ADD:
·
AD/HD de tipo combinado
·
AD/HD con predominio de falta de
atención
·
AD/HD de tipo
hiperactivo-impulsivo
As características xerais dos nenos/as con ADD
son as seguintes:
-
Na aula amósanse tranquilos, ata
algo inhibidos, pero que non logran centrar a atención na proposta didáctica.
-
A súa falta de atención é
constante e teñen dificultades para realizar ou concluír as actividades.
-
Pode prestar atención á actividade
en momentos puntuais, pero axiña abandonan á/ó docente e o traballo a realizar
debido á súa hiperactividade e dificultade para controlar os seus impulsos.
Algunhas pautas
para ter en conta á hora de traballar con nenos que presentan AD/HD son:
·
Eloxiar ó/á neno/a cando teña un
logro e alentalo ante o erro.
·
Solucionar os problemas de maneira
organizada.
·
Proporcionar un ambiente
estruturado e predicíbel.
·
Prever un espazo tranquilo a
utilizar segundo as necesidades.
·
Colocalo xunto a nenos/as que lle
dean exemplos positivos.
·
Proporcionar descansos frecuentes.
·
Utilizar técnicas para chamar a
atención.
·
Modificar a proposta pedagóxica,
tendo en conta que “menos é máis”.
·
Utilizar repostas activas como
“Instrución”
·
Ante a imposibilidade ou
dificultade para que agarde a súa quenda, pódeselle proporcionar outra
actividade que facer mentres.
·
Propoñer xogos par que recorde o
material de maneira rutinaria.
·
Utilizar os gustos do alumno para
programar propostas de traballo que lle resulten de interese.
·
Antes de que abandone a clase,
recordarlle que comprobe onde deixou as súas cousas para que ó día seguinte
poida atopalas con facilidade.
2.Opinión persoal do artigo:
O artigo amosa de maneira breve e sinxela, os
seguintes puntos: A orixe do término “Desorde deficitario de
atención/hiperactividade”, os subtipos deste desorde que existen, as
características que posúen as persoas afectadas e algunhas pautas para poder traballar
con nenos/as con AD/HD no aula.
Pareceunos moi interesante, pois trata un tema
que está bastante en voga actualmente, sobre o que se necesita proporcionar
máis información, tanto ás familias como ós/ás mestres/as, xa que existen unha
gran cantidade de diagnósticos equivocados deste trastorno en nenos/as, incluso
acabando, nalgúns casos, por cambiar o diagnóstico cara a Altas Capacidades,
causa que explica esa falta de atención en moitos deses nenos/as mal
diagnosticados.
Polo tanto, parécenos unha moi interesante
contribución para unha revista dirixida a mestres e mestras de educación
infantil, xa que pode dar pé a que investiguen e se informen máis sobre o tema,
a modo de chamada de atención, e tamén como axuda para integrar a este tipo de
alumnado no aula, de maneira moito máis efectiva.
Icía
Abella
Uxía Insua
No hay comentarios:
Publicar un comentario